Studie od blancco: android a ios za 1. čtvrtletí 2018

Občas člověk narazí na velmi zajímavé údaje. Tak jsme si udělali čas a vyzobali něco do češtiny.

Studie od blancco: android a ios za 1. čtvrtletí 2018

Blancco (je jen o rok mladší než my - 1997) je mezinárodní firma, která řeší ochranu dat pro korporace a vlády po celém světě. Celou studii za první čtvrtletí 2018 najdete v PDF dokumentu zde. Vybrali jsme z ní pro vás to, co se týká Androidu a iOS. Ponořte se do našeho českého překladu.

Většina výrobců Android zařízení používá pro bezpečné mazání dat aperiodické náhodné přepsání

Zaregistrovali jsme, že Android zařízení (zejména starší přístroje) vyžadují složitější postup pro smazání citlivých dat. V posledním čtvrtletí jsme zjistili, že 67,2 % mobilních výrobců, s nimiž pracujeme, používá pro Android zařízení náš navržený standardní postup pro mazání dat: aperiodické náhodné přepsání (aperiod random overwrite).

V 1. čtvrtletí roku 2018 se toto číslo zvýšilo na 74,2 %, což ukazuje, že výrobci, s nimiž spolupracujeme, používají bezpečné metody mazání dat. Nicméně, 6 % Android zařízení stále používá nespolehlivé metody, jako je tovární nastavení (factory reset)Android smart reset. Tyto metody nedoporučujeme, protože mnoho Android zařízení není ve výchozím nastavení šifrováno, takže data se nesmažou.

Zařízení s iOS primárně mažou data pomocí zabudovaného mazání iOS od společnosti Apple, což je naše navržená metoda pro rychlé a efektivní mazání dat u těchto zařízení.

Sluchátka / mikrofony způsobují pohromu v iOS i Android zařízeních ve výrobních střediscích

Níže uvedený graf zobrazuje nejběžnější diagnostické testy, které probíhají na iOS a Android zařízeních po celém světě. Porovnejte tyto běžné testy s největšími poruchami, které diagnostika odhaluje. Testování podsvícení displeje a podání barev, testování reproduktorů a nabíjení akumulátorů se používá téměř po celé přístrojové desce.
 

Android versus iOS: Pět největších problémů zjištěných na základě diagnostických testů

Přestože nebyly mezi deseti nejčastěji testovanými diagnostickými problémy, Android i iOS zařízení zaznamenala problémy s mikrofony a sluchátky.

Android zařízení selhala v testu z 3,22 %, zatímco iOS zařízení ve 4,44 %. Mobilní výrobci a zejména prodejci by měli tento problém sledovat a zvážit jeho přidání do seznamu diagnostických testů, pokud tam již není standardně zahrnut.

Znepokojující je však skutečnost, že 13,75 % testovaných Android zařízení selhalo v testování key menu, přestože tento problém byl nejméně pravděpodobný (tvoří pouze 4,5 % testů).

Zákazníci Androidu si stěžují ve větší míře než uživatelé iOS

Android zařízení stále dominují na trhu s více než 60 %. Tato zařízení přinesená do maloobchodních prodejen a testování, které používá diagnostiku od společnosti Blancco, ukázaly nedostatky v našem testování výkonu, u našich testů to bylo asi 19 %, u iOS kolem 15 %.

Největší potíže se svým zařízením měli zákazníci v Evropě: přes 30 % testovaných zařízení. V Asii mělo problém s výkonem 86,7 % testovaných iOS zařízení. Zdá se, že asijští zákaznícu neváhají svůj telefon reklamovat, anebo maloobchodní prodejci provádějí více diagnostických testů.

Android versus iOS: Pět největších problémů zjištěných na základě diagnostických testů

Žádné překvapení: iPhone 6 a 6S patří mezi nejhorší iOS zařízení

Stejně jako podle posledních čtvrtletních mobilních hlášeních, patří Apple iPhone 6 a 6S stále mezi nejhorší-výkonné iOS modely, asi 22 % a u 16 % byly nutné opravy na základě diagnostických zjištění.  Zatímco u zařízení iPhone 6 se poruchovost stabilně pohybuje mezi 20-26 %, u modelů iPhone 6S, které byly rovněž přineseny k opravě, poskočila z 11 % v 1. čtvrtletí 2017 na 16 % v 1. čtvrtletí roku 2018.

Tabulka 10 modelů iOS uspořádaná podle míry poruchovosti

Problémy s Bluetooth obtěžují zákazníky se iOS zařízeními

Řada mobilních zařízení, která byla uvedena do maloobchodních prodejen v 1. čtvrtletí roku 2018, měla především problémy s Bluetooth, Wi-Fi a sluchátky. 

Zajímavé je, že ani jeden z prvních pěti problémů v 1. čtvrtletí roku 2017 není uveden mezi problémy v 2. čtvrtletí roku 2018, i když problémy s technologií Bluetooth a Wi-Fi byly na předních místech ve 4. čtvrtletí 2017. Zdá se, že se za rok toho hodně změnilo!

Srovnání poruchovosti Androidu: 1. čtvrtletí 2017 versus 1. čtvrteltí 2018

 

Potřebujete okamžitou pomoc?

Kontaktujte nás na níže uvedeném telefonu či e-mailu, proveďte rovnou objednávku záchrany dat, nebo nás navštivte osobně v centrále naší firmy.

Objednat diagnostiku

Kontaktujte nás

Zanechte nám zprávu, brzy se Vám ozveme.
Případně volejte na +420 775 220 440.