Studie od blancco: android a ios za 1. čtvrtletí 2018
Blancco (je jen o rok mladší než my - 1997) je mezinárodní firma, která řeší ochranu dat pro korporace a vlády po celém světě. Celou studii za první čtvrtletí 2018 najdete v PDF dokumentu zde. Vybrali jsme z ní pro vás to, co se týká Androidu a iOS. Ponořte se do našeho českého překladu.
Většina výrobců Android zařízení používá pro bezpečné mazání dat aperiodické náhodné přepsání
Zaregistrovali jsme, že Android zařízení (zejména starší přístroje) vyžadují složitější postup pro smazání citlivých dat. V posledním čtvrtletí jsme zjistili, že 67,2 % mobilních výrobců, s nimiž pracujeme, používá pro Android zařízení náš navržený standardní postup pro mazání dat: aperiodické náhodné přepsání (aperiod random overwrite).
V 1. čtvrtletí roku 2018 se toto číslo zvýšilo na 74,2 %, což ukazuje, že výrobci, s nimiž spolupracujeme, používají bezpečné metody mazání dat. Nicméně, 6 % Android zařízení stále používá nespolehlivé metody, jako je tovární nastavení (factory reset) a Android smart reset. Tyto metody nedoporučujeme, protože mnoho Android zařízení není ve výchozím nastavení šifrováno, takže data se nesmažou.
- Android vs. iOS? Kdo v čem je lepší x horší?Trochu jsme to studovali v minulých psaních. Bacha, článek pěkně dlouhý :-)
Zařízení s iOS primárně mažou data pomocí zabudovaného mazání iOS od společnosti Apple, což je naše navržená metoda pro rychlé a efektivní mazání dat u těchto zařízení.
Sluchátka / mikrofony způsobují pohromu v iOS i Android zařízeních ve výrobních střediscích
Níže uvedený graf zobrazuje nejběžnější diagnostické testy, které probíhají na iOS a Android zařízeních po celém světě. Porovnejte tyto běžné testy s největšími poruchami, které diagnostika odhaluje. Testování podsvícení displeje a podání barev, testování reproduktorů a nabíjení akumulátorů se používá téměř po celé přístrojové desce.
Přestože nebyly mezi deseti nejčastěji testovanými diagnostickými problémy, Android i iOS zařízení zaznamenala problémy s mikrofony a sluchátky.
- Mohlo by vás bavit k tématu:Nejčastější způsoby, jakým si lidé ničí své smartphony.
Android zařízení selhala v testu z 3,22 %, zatímco iOS zařízení ve 4,44 %. Mobilní výrobci a zejména prodejci by měli tento problém sledovat a zvážit jeho přidání do seznamu diagnostických testů, pokud tam již není standardně zahrnut.
Znepokojující je však skutečnost, že 13,75 % testovaných Android zařízení selhalo v testování key menu, přestože tento problém byl nejméně pravděpodobný (tvoří pouze 4,5 % testů).
- Mohli by vás zajímat k tématu:Víte, co okamžitě podniknout za první kroky, když ztratíte telefon?
Zákazníci Androidu si stěžují ve větší míře než uživatelé iOS
Android zařízení stále dominují na trhu s více než 60 %. Tato zařízení přinesená do maloobchodních prodejen a testování, které používá diagnostiku od společnosti Blancco, ukázaly nedostatky v našem testování výkonu, u našich testů to bylo asi 19 %, u iOS kolem 15 %.
Největší potíže se svým zařízením měli zákazníci v Evropě: přes 30 % testovaných zařízení. V Asii mělo problém s výkonem 86,7 % testovaných iOS zařízení. Zdá se, že asijští zákaznícu neváhají svůj telefon reklamovat, anebo maloobchodní prodejci provádějí více diagnostických testů.
Žádné překvapení: iPhone 6 a 6S patří mezi nejhorší iOS zařízení
Stejně jako podle posledních čtvrtletních mobilních hlášeních, patří Apple iPhone 6 a 6S stále mezi nejhorší-výkonné iOS modely, asi 22 % a u 16 % byly nutné opravy na základě diagnostických zjištění. Zatímco u zařízení iPhone 6 se poruchovost stabilně pohybuje mezi 20-26 %, u modelů iPhone 6S, které byly rovněž přineseny k opravě, poskočila z 11 % v 1. čtvrtletí 2017 na 16 % v 1. čtvrtletí roku 2018.
Problémy s Bluetooth obtěžují zákazníky se iOS zařízeními
Řada mobilních zařízení, která byla uvedena do maloobchodních prodejen v 1. čtvrtletí roku 2018, měla především problémy s Bluetooth, Wi-Fi a sluchátky.
Zajímavé je, že ani jeden z prvních pěti problémů v 1. čtvrtletí roku 2017 není uveden mezi problémy v 2. čtvrtletí roku 2018, i když problémy s technologií Bluetooth a Wi-Fi byly na předních místech ve 4. čtvrtletí 2017. Zdá se, že se za rok toho hodně změnilo!
Potřebujete okamžitou pomoc?
Kontaktujte nás na níže uvedeném telefonu či e-mailu, proveďte rovnou objednávku záchrany dat, nebo nás navštivte osobně v centrále naší firmy.